Kind in de kerk

Kind in de kerk van de NGK Rijnsburg

Voor kinderen van 0 tot 12 jaar worden verschillende activiteiten georganiseerd in onze kerk. Hieronder is een overzicht van deze activiteiten te vinden.

Crèche

Elke zondagochtend is er tijdens de dienst een crèche voor baby’s en peuters, zodat beide ouders de mogelijkheid hebben naar de kerk te gaan. Wilt u op eigen spullen van uw kind zijn/haar naam zetten? Als ouders hun kind regelmatig naar de crèche brengen, is het de bedoeling dat ouders meedraaien in het oppasrooster. Jongeren kunnen vanaf ca. 10 jaar meehelpen in de crèche.

Contact: Marthe van Elzelingen

KIMO

Voor alle kinderen van groep 1 t/m 3 van de basisschool is er om de week KIMO in de ochtenddienst. De kinderen gaan vlak voor de preek de kerk zaal uit. Samen met de leiders gaan ze naar een zaal. Groep 1 en 2 zit bij elkaar in zaal 4, groep 3 zit in zaal 3. Tijdens KIMO wordt er een verhaal uit de Bijbel verteld, daarbij gebruiken we de methode van de NBG BijbelBasics.
Ook worden met de kinderen vragen besproken en wordt er gebeden en gezongen. Vaak gaan we een knutselwerkje maken of doen we een spel dat over het Bijbelverhaal gaat. Na het gebed komen de kinderen weer in de kerkzaal.

Contact: Ellen van der Gugten en Alianne van Egmond

De rode draad

Op de zondagen dat er KIMO is, is er voor alle kinderen van groep 4 t/m 8 De rode draad. Dit preek-van-de-week blaadje sluit zoveel mogelijk aan bij het thema van die ochtend. Het betrekt de kinderen met een aantal vragen, weetjes, de bijbeltekst en puzzeltjes bij het onderwerp van de preek.

Contact: Alianne van Egmond

KIBIC

Voor alle kinderen van groep 4 t/m 8 van de basisschool is er elke tweede vrijdag van de maand KIBIC. De kinderen zijn  om 19.00 uur welkom in het kerkgebouw. Ook zijn vriendjes en vriendinnetjes van harte welkom. We beginnen vaak met limonade met wat lekkers. De kinderen kunnen dan hun verhalen vertellen over wat ze beleefd hebben. Daarna gaat de Bijbel open en wordt er een Bijbelverhaal verteld aan de hand van de methode van de NBG BijbelBasics. Ook worden er met de kinderen vragen besproken en wordt er gebeden en gezongen. Vaak gaan we iets maken of doen we een spel dat over het Bijbelverhaal gaat. Om 20.00 sluiten we het uurtje af en kunnen de kinderen weer naar huis.

Contact: Helmi Koole